- en förening för alla

Grafisk profil

Föreningens profil är den bild omvärlden har av vilka vi är och vad vi står för. Hur vi uppfattas av andra bestäms av hur vi agerar mot omvärlden. Våra värderingar och den policy som fastställts hjälper oss i verksamheten.

Värmdö IF är ett starkt varumärke som vi vill vårda. Den grafiska profilen är en viktig del av detta varumärke och gör att mottagaren lättare och snabbare känner igen oss som avsändare. Med en tydligare gemensam grafisk profil vill vi ge omgivningen en enhetlig och igenkännbar bild av vår förening.

Genom att följa reglerna i nedanstående manual kan du i din kommunikation hjälpa oss i vårt arbete för att vårda och stärka Värmdö IF:s varumärke. Förutom manualen kan du även ladda ner en brevmall eller en presentationsmall. Genom att använda dessa mallar i all kommunikation hjälper du till att ytterligare stärka den nya profilen.

Om du önskar använda andra delar av av profilen för egna produktioner, ta kontakt med kansliet och berätta vad du behöver och vad du behöver det till, så ser de till att du får rätt material vid alla tillfällen.

Grafisk profil

Brevmall