VÄRMDÖ IF
- en förening för alla

Kläder och material

Klädesprofilprogram

Föreningens profil är den bild omvärlden har av vilka vi är och vad vi står för. Hur vi uppfattas av andra bestäms av hur vi agerar mot omvärlden. Våra värderingar och den policy som fastställts hjälper oss i verksamheten.

Värmdö IF är ett starkt varumärke som vill vill vårda. Klädesprofilen är en viktig del av detta varumärke och gör att mottagaren lättare och snabbare kan känna igen oss.

Alla sektioner ska använda sig av klädesprofilen. Inga andra kläder får införskaffas till föreningen eller med föreningens loggo än de som ingår i föreningens klädesprofil. Föreningens starka rekommendation är att alla våra aktiva, spelare och ledare, är klädda i Värmdö IF kläder i samband med träning och match.

Inför varje verksamhetsår tas en klädesprofil fram med hjälp av representanter från föreningen och distributören.

Samarbetspartner

Vi har valt att teckna ett avtal med Intersport som distributör. Samarbetet inleddes i januari 2015.  Sammantaget har vi bedömt att Intersport är det bästa alternativet för oss. Intersport har de flesta stora märkesleverantörer och även prisvärda egna märken.

Vi har även separata märkesavtal med Adidas och Unihoc

• Adidas som leverantör av overaller och ledarkläder till hela föreningen
  • Adidas som leverantör av matchkläder, träningskläder, väskor etc. till hela föreningen
  • Unihoc som leverantör av träningskläder, väskor, målvaktsutrustning etc. till innebandysektionen

BESÖK VÅR INTERNETSHOP via denna länk så hittar du hela sortimentsprofilen.

Vid frågor kontakta Värmdö IF:s kansli: 08-570 220 10 alt kansliet@varmdoif.se

VÅRA HUVUDSPONSORER