Innebandy

Spelprogram

Distriktsdomare

Distriktsdomare krävs på alla matcher med lag i serienivå Blå Medellätt (tjejer) och Blå MedelSvår (killar) eller högre. Domarna får från och med säsongen 2019/2020 sina arvoden betalda av förbundet direkt vilket gör att dessa inte behöver betalas av er ledare som skett tidigare år.

Matchledare

Matchledare krävs vid alla matcher med lag som är Blå Lättsvår (tjejer) och Blå MedelLätt (killar) eller lägre. Arvode för matchledare utgår med 200 kr per matchledare. Det ska helst vara två matchledare på varje match. Om det bara är en matchledare utgår 1,5 arvode enligt ovan. Matchledararvodet betalas direkt av kansliet mot godkänt kvitto. I matchledarschemat kan du se vilken matchledare som är inbokad på vilken match. Schemat kommer att uppdateras kontinuerligt. Ta gärna kontakt med den eller de matchledare som är bokad några dagar innan match.

Lagens arbetsuppgifter vid våra seniorhemmamatcher

För att få till ett bra evenemang vid varje hemmamatch för dam- och herrlaget behöver vi hjälp av både flick och pojklagen. Vi behöver sargvakter, hjälp med försäljning av entrébiljetter och försäljning i pauserna. Tanken är att respektive pojk- och flicklag tilldelas en hemmamatch där både föräldrar och barn är engagerade.

[länk till dokument arbetsfördelning]

[länk till dokument lagvärdar]

Blanketter och regler

Uppdaterade blanketter för matchprotokoll med mera samt regler för seriespel och Mini-Cupen hittar du i Stockholms Innebandyförbunds dokumentbank.

Till dokumentbank