VÄRMDÖ IF

Bra avslutning av tjejerna
2014-10-11 22:07
Hej.

Först så spelade våra tjejer match mot föräldrarna som gjorde vad de kunde för att stoppa tjejernas framfart. Vad jag förstod så vann tjejerna ändå och vi föräldrar får kanske spela ihop oss lite innan nästa avslutning om vi skall ha en chans att vinna. Efter matchen var det diplomutdelning och alla närvarande tjejer fick diplom i handen.

Lite senare stod vi på en grusplan på Södermalm för att spela lite fotboll mot Hammarbys tjejer. Det syntes att Hammarby spelade sina första matcher även om de trots detta kämpade väl och stod upp mot våra mer spelvana tjejer. Jag vet inte om några av er tog chansen att titta på Hammarby Damers A-lag senare på eftermiddagen då jag själv med familj åkte till ett 6-årskalas.

Nu tar vi välförtjänt vila från Fotbollen. Ni är givetvis välkomna att träna hemma eller med kompisar under tiden men just nu har vi inget organiserat i träningsväg fram till våren. Återkommer om det ändrar sig. Vi ses till våren när vi börjar med seriespel och troligen minst en vardagsträning på kvällstid.

MVH Fredrik Alzén
Lagledare Fotboll F-07