Innebandy

Innebandyguiden

Guiden fungerar som ett stöd för alla innebandyspelare i Värmdö IF. Den innehåller information om innebandysektionen, basfakta om olika spelarpositioner och dess egenskaper, föreningens blåvita spelidé för barn- och ungdomslag samt tips, övningar och lekar till dina träningsscheman.

Innebandyguiden.

Träningstider

Innebandyverksamheten bedrivs i de två stora sporthallarna vid Hemmestaskolan samt i Grantomtahallen. Fördelningen av träningstiderna hittar du via länken nedan.

Träningstider säsongen 2022-2023

Träningshandböcker

Stockholms Innebandyförbund har tagit fram ett par träningshandböcker som innehåller en hel del övningar om du vill komplettera de övningar som föreningen tar upp i innebandyguiden eller i träningspaketet.

Träningshandbok nr 1

Träningshandbok nr 2

Målvaktstränare
Sektionen har egna målvaktstränare som finns tillgängliga att boka för målvaktsträning i det egna laget. Målvaktstränarna kommer till lagets träning och genomför målvaktsträning. Kontakta den målvaktstränare som du vill engagera och boka en tid för träning. Alla lag har rätt till två målvaktsträningar per säsong (en på hösten och en på våren).