VIF Värdegrund

Gemenskap - Trygghet - Utveckling
2022-12-05 12:57

Det är Värmdö IF:s värdeord.

Värmdö IF lägger fokus på att utveckla både människan och idrotten. De tre värdeorden och deras betydelse är grunden för Värmdö IF. Föreningen vill att varje utövare och ledare ska känna en glädje över att vara med i föreningen på träning och tävling. Om vi som förening är med och bygger varje individs hälsa och självkänsla och sätter grunden för ett långvarigt idrottande och hälsosamt liv så kommer Värmdö IF även i framtiden vara en framgångsrik förening.

• Gemenskap
  • Trygghet
  • Utveckling

Gemenskap: Arbeta för en tränings- och tävlingsmiljö där man uppmuntrar och stöttar varandra.

Trygghet: En förening som har klara värderingar hur man som medlem i Värmdö IF umgås med andra människor både inom och utanför föreningen. Välutbildade ledare som delar föreningens värdegrund och policy. Idrottsträning i en trygg miljö byggd på utveckling för varje individ oavsett bakgrund, förutsättningar eller ambitionsnivå.

Utveckling: Inom föreningen har man möjlighet att utvecklas både som människa och som idrottsutövare. Hänsyn tas på lagnivå och på individnivå så att man som spelare och ledare kan stanna inom föreningen länge och känna en kontinuerlig utveckling från sin egen nivå.